Bo utomlands

av kujan79

Ibland brukar jag fundera på att åka iväg och bo utomland ett tag. Det är en väldigt spännande tanke som jag tror många har tänkt. Det skulle vara så skönt att bo i ett varmt land. Det kan vara lite småproblem med saker som vatten och att det kan bli lite för varmt ibland. Detta är dock saker som jag tror jag kan klara av istället för Sveriges vinter, regn och blask. Jag har alltid hoppats på länder som är varma men ändå civiliserade. Australien är ett bra exempel på detta. Jag snackade lite innan på att det skulle vara grymt att vara där och surfa men jag tror det skulle vara grymt bara att bo där också. Alla som jag har träffat som kommer från Australien har varit grymt vänliga och riktigt kul att umgås med. Jag vet att detta är en generalisering också men det är i alla fall det intrycket jag har fått av landet. Jag har inte varit där själv men så fort jag har sparat ihop nog med pengar så kommer jag nog att göra en resa dit. Det kommer dock bli lite svårt eftersom jag precis fått en ny lägenhet som jag måste köpa massa saker till.

