Först kommer Halmstad

av kujan79

Jag tycker att Halmstad är en riktigt fin stad. Jag älskar att åka ner och strosa genom staden på sommaren och efter det ta mig ner till stranden. Det finns många fina stränder i dessa trakter. Eftersom det är rätt så blåsigt brukar man kunna hitta rätt så bra vågor för att surfa. Jag har alltid tyckt att det är en otroligt häftig sport. Efter att jag var utomlands och gick på en surfskola har jag börjat uppskatta det mer och mer. Tillslut när jag väl var nere i Halmstad så kände jag att det skulle vara kul att testa surfa i Sverige. Det är lite annorlunda och inte lika bra som utomlands men det går fortfarande att få några bra vågor. Sverige är väldigt svårt att hitta bra surf i och man måste nästan ta sig till västkusten för att kunna hitta nått bra. Det enda jag tycker är synd är ju att Sverige har så dåligt klimat så man måste ha på sig tjocka våtdräkter. Detta är inte ett extremt stort problem då man ofta behöver ha på sig våtdräkt i till exempel Los Angeles eller Biarritz. Dock blir det fortfarande väldigt kallt om ansiktet och så. Jag tycker om att vara ute och få en solbränna i samband med surfandet.

